Spider-Man 2: Enter Electro

Titulný obrázok pre Spider-Man 2: Enter Electro

Spider-Man 2: Enter Electro je akčná dobrodružná videohra, ktorú vyvinula spoločnosť Vicarious Visions a vydala Activision pre PlayStation v roku 2001. Je to pokračovanie hry Spider-Man od spoločnosti Neversoft, ktorá vyšla v predchádzajúcom roku. Hra sleduje Spider-Mana, ktorý sa pokúša zastaviť ďalšiu starú nemesis Electro, aby získala zdroj energie známy ako Bio-Nexus Device. Medzi herných bossov patria Shocker, Hammerhead, Lizard, Sandman a exkluzívny nabitý Hyper-Electro.

Oficiálne odkazy:
Dátum vydania:
PlayStation - 19.10.2001
Platformy: PlayStation
Vývojár: Vicarious Visions
Vydavateľ: Activision
Herné módy: Hra pre jedného hráča (Singleplayer)
Séria: Marvel
Pohľad hráča: Pohľad z tretej osoby (Third person)
Príbeh hry:

Krátko po invázii symbiontov sa po celom New Yorku odohrala séria lúpežných prepadnutí pod vedením Electra. Počas hliadky Spider-Man zbadá, že jedna z lúpeží sa odohráva v budove patriacej spoločnosti BioTech. Spider-Man nastraží Spider-Tracer na motorku hlavného zlodeja a sleduje ho do opusteného skladu, kde zlodej odovzdáva ukradnutý kufrík svojmu kontaktu. Spider-Man zlikviduje zločincov a jedného z nich vypočuje, ale potom ho napadne hlavný zlodej: Shocker. Po porážke Shockera sa Spider-Man vydá za lupičovým tipom a zamieri na letisko, kam smeruje kontakt. Cestou je Spider-Man nútený zneškodniť bombovú hrozbu, zlikvidovať guľometné hniezdo a zabrániť havárii unikajúceho lietadla. Keď kontakt uniká vrtuľníkom, Spider-Manovi sa podarí naň nasadiť ďalšiu stopovačku a vystopovať ho až k vlakovému depu, ktoré vlastní Hammerhead. Spider-Man sa prebojuje cez mafiánmi nasadených nočných zamestnancov a Sandmana, dobehne k unikajúcemu vlaku a stretne sa s kontaktom, ktorý sa odhalí ako Chrobák. Maskovaný zloduch unikne aj s kufríkom, ale nevedomky zanechá Spider-Manovi stopu: pozvánku na ples vedy a priemyslu. Na inom mieste Electro vysvetľuje ostatným zloduchom svoj plán. Spolu so svojimi parťákmi ukradol súčiastky k zariadeniu Bio-Nexus, ktoré dokáže zosilniť bioenergiu človeka tak, aby poháňala celý mestský blok, a Electro ho plánuje použiť na zvýšenie vlastnej sily. Zariadenie je v súčasnosti neúplné a iba jeho tvorca Dr. Watts vie, ako ho dokončiť. Hammerhead a jeho hrdlorezi sú vyslaní na vedecko-priemyselný ples, aby vzali doktora Wattsa ako rukojemníka. Hoci Spider-Man príde na ples a podarí sa mu Hammerheada poraziť, Sandman s dobrým doktorom tajne utečie. Spider-Man sa rozhodne zavolať Dr. Curtovi Connersovi do BioTechu, aby získal nejaké odpovede, ale na linke počuje zvuky bitky. Spider-Man okamžite prenikne do BioTechu a dostane sa do laboratória doktora Connorsa, kde nekontrolovane besní jeho alter ego Lizard. Po tom, čo sa zmení späť na normálneho, Conners mu vysvetlí, že Electro má za cieľ stať sa bohom pomocou zariadenia Bio-Nexus. Dá Spider-Manovi pokyn, aby išiel skontrolovať laboratórium doktora Wattsa. Po naháňačke na streche Spider-Man nakoniec dorazí do laboratória a dozvie sa o hlavnom zdroji energie zariadenia, len aby sa dostal do ďalšieho boja so Sandmanom. Po porážke Sandmana tým, že ho spláchne vodou do kanalizačnej mriežky, Spider-Man následne uvidí novinový článok o zdroji energie - zafíre s názvom Diova slza - vystavenom v múzeu. O drahokame sa dozvie aj Electro, keď mu jeden z jeho hrdlorezov prinesie rovnaký novinový článok. V múzeu Spider-Man dostihne Electra, ktorý stále drží doktora Wattsa ako rukojemníka. Ponúkne mu, že sa jej vzdá, ak mu Spider-Man dá Diovu slzu. Spider-Man neochotne poslúchne a Electro odhodí doktorku, keď Spider-Man hodí šperk. Keď sa Spider-Man pokúsi zachytiť šperk späť vo vzduchu pomocou pavučiny, doktorka Wattsová mu náhodou pokazí mušku a on ju netrafí, čo umožní Electrovi, aby ju chytil. Zariadenie Bio-Nexus je kompletné, Electro ho aktivuje a odletí v elektrizujúcom záblesku blesku. Spider-Man sleduje zloducha k masívnemu vodiču na veži, kde sa supernabije na Hyper-Electra, bytosť z čistej elektrickej energie. Keďže nemôže priamo zaútočiť na Electra, Spider-Man namiesto toho použije generátory veže na preťaženie a zničenie zariadenia Bio-Nexus, čím nadobro ukončí Electrovu hru s mocou. Na druhý deň sa v denníku Daily Bugle objaví informácia, že Mocný Thor zachránil New York pred Electrom, čo Spider-Mana veľmi sklamalo. Vo väzení Electro sedí v cele a narieka nad svojou porážkou, zatiaľ čo Hammerhead a Shocker hrajú poker. V neďalekej cele sú stále zavretí Doktor Octopus a zvyšok zloduchov z predchádzajúcej hry a Shocker sa ich pokúša opýtať, či vedia hrať Go Fish.

Franchise: Spider-Man
Vekové odporúčanie:
ESRB rating E
Screenshoty:
 * Metadáta hier poskytuje IGDB / Games metadata is provided by IGDB